Adakah Husam ditahan kerana ucapan ini?


Adakah Husam ditahan kerana ucapan ini?

 

Harakahdaily, 23 Jun 2013

 

 

KUALA LUMPUR: Adakah kerana ucapan pada perhimpunan aman Black 505 yang diadakan di Ketereh pada 12 Jun lalu menyebabkan Naib Presiden PAS, Datuk Husam Musa ditahan semalam?

Berikut adalah rakaman dan trasnskrip ucapan beliau pada himpunan aman itu yang dipetik dari blog Gendang Perang.

 

Assalamu’alaikum warahmatullahiwabarokatuh.

Bismillahirrahmannirrahim Alhamdulillahiwakafa Wassolatiwassalam wa’alalmustafa. Innallahayakmurkum bil’adil walehsan.

Allah berfirman, Allah memerintahkan kamu melakukan keadilan dan juga ehsan.

Sadakallahul’azim.

Yang berbahagia saudara Pengerusi, yang dikasihi Dato’ Seri, yang dikasihi Dato’ Haji Mohammad Yaakob, saudara Mat Sabu & semua Pimpinan yang hadir Hadirin Hadirat sekelian.

Saya lebih dulu ucap terima kasih pada Pihak Polis yang berikan kita Permit untuk berhimpun pada malam ini.

Maknanya Perhimpunan kita #Blackout505 adalah Perhimpunan Aman.

Kita bukan berhimpun nak gulingkan Kerajaan. Tapi kalau Kerajaan tu lemah sangat dia terguling dengan sendiri… Alhamdulillah… Tak de masalah.

“Sebab apa kita berhimpun..? Pada pendapat saya ada 2 sebab utama… Pertama adalah meraikan kekecewaan orang ramai terhadap Perjalanan Pilihanraya… Yang kecewa adalah Rakyat Jelata… Kenapa mereka kecewa..? Mereka 100% yakin Pakatan Rakyat harus ataupun telah memenangi Pilihanraya PRU yang ke-13 dan mentadbir Putrajaya…

Kenapa kita kalah..? Dari segi undi, undi kita lebih besar daripada undi Barisan Nasional… Kenapa kita tak boleh mentadbir Putrajaya..? Kerana penipuan Pilihanraya. Jadi yang kecewa adalah Rakyat Jelata… Mereka kecewa kerana Pakatan Rakyat (PAS, DAP, PKR) tidak boleh membentuk Kerajaan bagi membawa Malaysia yang lebih baik.

Bila mereka kecewa… Apa salahnya kita meraikan kekecewaan mereka dengan berhimpun beramai-ramai dan memberikan ucapan dan berhimpun bersama..?

Kalau ada mana-mana Pemimpin kita bawa “suara sumbang” nak berhimpun macam ini pun tak boleh… Saya yakin dan percaya orang ini bawak suara UMNO dalam PAS dalam PKR dalam DAP.

Malam ini saya nak bercakap berterus-terang… Berterus-terang dengan semua Pimpinan kita…

Saya ucap Tahniah pada Kerajaan Kelantan… Kepada Rakyat Kelantan yang berhimpun pada malam ini… Walaupun kita antara Negeri yang terakhir berhimpun… Kita tidak ketinggalan dalam arus kebangkitan anak muda dan kekecewaan masyarakat berbagai kaum seluruh rakyat untuk sama-sama menyatakan pendirian kita, Penipuan Pilihanraya telah berlaku dalam PRU yang ke-13.

Bayangkan kalau Kelantan tak buat… Kita akan dianggap sebagai “angkuh”, membelakangkan saudara-saudara kita. Kalau dalam Perang saudara kita telah berlumuran darah hasil penipuan ini dan kita hanya berdiam diri kerana kita telah menang menguasai Kerajaan, kita Pengkhianat kepada perjuangan ini.

Alhamdulillah kita berhimpun, Dato’ MB hadir… Saya ucap Tahniah, Terima Kasih pada semua Pimpinan PAS Kelantan dan Rakyat Negeri Kelantan.

Kitalah yang mencetuskan perubahan Politik Negara… Jangan kerana kita baru menang Kerusi Parlimen, baru mentadbir Negeri, kita telah lupa kepada asal-usul Perjuangan kita.”

Ada sorang baru menang, dia hayun gateh basikal siang malam. Parlimen akan bersidang… Kita nak tengok Ahli-Ahli Parlimen kita daripada PAS, dia kayuh basikal dalam Parlimen macam mana.

Kalau luar Parlimen dia boleh kayuh bukan main hebat, dalam Parlimen kita nak kayuh macam mana. Anda semua akan disaksikan oleh rakyat yang telah memberikan undi kepada perjuangan ini, bukan pada undi individu.

Undi kita semua adalah untuk perjuangan, bukan untuk sesiapa atas nama individu dia. Kalau dia rasa kuat, dia boleh bertanding sendiri tetapi rakyat beri kemenangan kerana perjuangan, jangan menang sari (sehari), dah nak lupa kepada sokongan rakyat jelata diseluruh Negara.

Anak-anak muda daripada Kuala Lumpur, mereka pulang ke Kelantan, hampir 95% yang tak pernah pulang pun pulang kerana semangat nak menguasai Putrajaya, jangan nafikan semangat ini semata-mata kerana kita nak membawa suara UMNO dalam Perjuangan kita.

Tujuan kedua kita berhimpun, sebagai seorang Islam, menderaminkemungkaran thalighoiryubibiyyadik sampai akhirjam.

Kita boleh redha dengan kekalahan kita, tetapi kita tidak diizinkan redha dengan penipuan mana-mana pihak. Ini dua perkara yang berbeza. Kita boleh terima hakikat takdir yang telah ditentukan tetapi kalau penipuan demi penipuan tiap-tiap kali Pilihanraya UMNO menang hanya kerana penipuan wajib bagi kita orang islam, tegak berdiri menentang penipuan tersebut.

Yusoff Qhardawi duduk di Dhoha, Qattar, Rakyat Mesir, pemuda Mesir sama dengan pemuda Malaysia berhimpun dimana-mana majoritinya ialah anak muda, halafanissyabaab wakhalafanissyuyukh, kita beriman dengan sabda nabi anak-anak muda bersama dengan Islam, orang-orang tua kerana sebab-sebab sendiri mereka sebahagiannya tidak bersama kita.

Yusoff Qhardawi duduk di Dhoha, perhimpunan di Tahrir Square, di Mesir di Qairo di Kaherah… Yusoff Qhardawi tanpa jemputan terbang daripada Dhoha untuk memberikan amanat, semangat perjuangan kepada anak-anak muda di Tahrir Square.

Kalau ada Pemimpin kita tidak sanggup hadir dalam perhimpunan seperti ini, mereka harus belajar semangat dakwah yang telah ditunjukkan oleh Yusoff Al-Qhardawi.

Mereka hadir tanpa dijemput, Almarhum Fazhil Noor pada tahun 80-an nak menghimpunkan masyarakat China pergi sewa dewan di Ipoh guna CCC berhimpun dari jam 6 petang sampai 10 malam 4-15 orang, orang China datang. Hari ini saya hadir dalam perhimpunan di Kuantan, hadir di depan pentas anak muda China mengaminkan doa Dato’ Tuan Ibrahim Tuan Man tanpa mengira itu adalah doa apa, dia tak tau asal UMNO mati, UMNO mampus, dia aminkan.

Kalau Pemimpin kita tak hadir dalam bersama kebangkitan ini kita telah mengkhianati dakwah yang telah diasaskan oleh Pemimpin-Pemimpin kita daripada terdahulu. Kalau dulu kita payah nak himpunkan orang China, sekarang orang China tunggu kita berpuluh ribu, Pemimpin kita pula tak ada, ini adalah pengkhianatan kepada dakwah kita.

Baik… Kita telah saksikan perhimpunan di seluruh Negara, tetapi kita belum sampai kepada puncak kita. Kerajaan tidak akan terguling dengan perhimpunan ini tetapi yang pasti adalah Najib & SPR panas. Hari ini Pengerusi SPR buat kenyataan petang tadi, dia tak akan letakkan jawatan walaupun semua rakyat tau penipuan paling besar sekali yang diketahui oleh semua rakyat adalah dakwat.

Semua rakyat tau ini adalah penipuan. Macam mana dia nak tutup penipuan? Dia kata kalau guna dakwat yang betul-betul tahan lama, kena sakit cancer. Dia ingat rakyat Malaysia bodoh macam dia.

Dia kata dia tak nak letak jawatan, tetapi kalau kita berhimpun & berhimpun, kita akan mencapai matlamat kita. Kalau Pengerusi SPR tak nak letak jawatan, kita mintak Najib letak jawatan. Kalau 2-2 letak jawatan, Alhamdulillah itu lagi baik.

Tidak mustahil Najib letak jawatan. Pilihanraya yang ke-13 walaupun penuh dengan penipuan antara yang paling kecewa adalah Najib kerana dengan perbelanjaan yang begitu besar, dengan penipuan yang diatur begitu rapi, kebangkitan rakyat melalui peti undi adalah lebih besar daripada yang dijangkakan.

Kerana itu dia kecewa dan dalam politik moral, politik akhlak & maruah, Dato’ Najib sebagai minority tidak lagi layak untuk memimpin rakyat Malaysia.

Oleh kerana itu kita nak berhimpun sekali lagi 22 haribulan untuk menuntut perubahan supaya PRU yang ke-14, yang ke-15, yang ke-16 tidak ada lagi pengulangan penipuan.

Kalau kita biarkan penipuan itu hari ini tidak ditentang mereka akan tipu kita berkali-kali lagi & kita akan tewas berkali-kali lagi. Wajib bagi kita menentang mereka. Setakat yang saya baca buku-buku, penentangan kita ini adalah 1 jihad. Penentangan kita adalah 1 gerakan Fisabilillah. Penentangan kita adalah untuk alamru bil makruf minnah adilmungkar.

Kalau sedara tak nak hadir, sedara duk diam… Jangan buat kenyataan, berbagai-bagai kenyataan yang pelik-pelik. Dari segi organisasi PAS, keputusan menyertai #Blackout505 diputuskan oleh mesyuarat majlis masyuarat PAS Pusat. Ia bukan keputusan Husam Musa, ia bukan keputusan Mat Sabu, ia adalah keputusan PAS Pusat untuk menyokong #Blackout505.

Jadi saudara adik-adik semua jangan ragu… jangan ragu… Dan kalu polis bertindak kasar, walaupun niat kita adalah Perhimpunan Aman, menyampaikan mesej perjuangan kita, menentang penipuan ini, kita terkorban (andaikata), 1 daripada kita terkorban, Insya Allah ia adalah Syahid Fisabilillah Insya Allah.

Tetapi kita tidak berniat begitu, bukan niat kita, niat kita adalah penipuan pilihanraya mesti dihentikan dan sesiapa yang terlibat dengan penipuan ini mesti menerima tanggungjawabnya sekarang dalam system politik negara kita.

Sekian wassalamu’alaikum warahmatullahiwabarokatuh.

Allahuakbar..!

 

image

image

100 JAWATAN KOSONG URGENT! SISTEM XPRESS JANA RM200 SEHARI SAMBIL ONLINE!~ADD 10 KAWAN ANDA DIBAYAR RM1,000 TUNAI!~Part Time Job Internet*X perlu menjual*X perlu loan*X perlu meeting=Daftar free 24 jam: http://bit.ly/ezytunai  >>like n share~hadir seminar TEKNIK MENJANA RM100 HARIAN DARI LAPTOP SETIAP SELASA 9PM & SABTU 3PM DI SETAPAK KL. TEMPAHAN TEMPAT TAIP SPEEDRICH99 / NAMA / hp/ ALAMAT / ic/email/bank/akaun bank SMS KE 017-2378001 EN SHAH JEHAN 🙂

image

One comment on “Adakah Husam ditahan kerana ucapan ini?

  1. see by chloe
    ,クロコ表皮与える豪華なと優雅さ必ずしも、その荷物を与えられたワニ皮膚の自然の美しさは長期的な長寿があります。クロコ エルメス バーキンの方に連動になる色合いすみれ色ブライトン、利益、ルージュ、紺碧のキャロルを使用して作成に存在します。Porosus ワニや他ナイルのワニの場合子犬がまた素晴れらし従って臨時のエルメス ケリー フェリックス。彼らは、特定の web デラックス、素晴らしいショルダートートでしょう。アリゲーター表皮は実際にもそれ以来ワニ皮の下でより重要であるあなた自身最初臍帯ニキビ傷ワニしない場合でも特性単に。エルメス ダンス シューズ birkin お金急増、最新バッグから構築される要素の種類によって確立に達する。そこに isn’ エルメス バーキン バッグは女性を求めて各 1 つのトレントの夢の質問。ある場合でも、返済がもっとまたはより少なく実質的な排他的な貢献の認識の一部として以前 skillfullness として結果として時間と事実上すべての人エルメスバーキン ハンドバッグ努力待機チェックリスト。確認するとき投資各本物のバーキン レンガ、永続的なとも裕福で、また十分に強いである必要があります。一般に、寿命エルメスの財布およびハンドバッグ バーキン購入価格を開始販売およそ 6, 000 ポンドでない製品スペシャルオファー税金が含まれていますが、時々 5 に達する-も 6 桁のランニング コスト、特にあなたのバッグを使用するとエキゾチックなは conceled です。旅行やキャビンのプロモーション アイテムによって通常提供される旅行代理店彼らの顧客に使用することができます自分のウェブサイトに感謝の意を示すために、プロモーションの贈り物として。
    クロエ バッグ ショルダー

    56 カラット。多くなる貴重なあなたのバッグにだけ 13 の方が製造されています。1. 銀座田中 BagPrice: 1 千 PoundsFinally 最近トレンディな日本の企業支配袋でした。プラチナ フレームを使用します。それはダイヤモンド ビーズ作品はネックレスやブレスレットとして倍増できます。その 8 カラットの重量の洋ナシ形「ダイヤモンド」装飾は別の接続として使用できます。空気真空掘削生産使用非破壊簡単な方法として私の自分: civcontranctorsydney |2013 年 10 月 3 日 – 危険と労働者の顔に加え、デザイン機械研究を変更する請負業者が非破壊の作成を求めている商品を使用して障害の話私自身。ない 1 つ e. ラベルが何十年も、他のクライアントによって利用されている: 市民のデザイナーとインストーラー シドニー, ニューサウス ウェールズ州市民の建築業者、少数によって修飾のための 1 または純、少数中小企業センター途中のレベル: ジャスパー |2013 年 3 月 3 日: セクション ビジネス使用機関、MBDA と呼ばれるは、国はコマンドで主に異なる商務内で専門的な操作としての癌の成長と国の tracfone 単位の競争力も。正しくお金の管理はガス、特に今日、継続的にでもラベルとして: 中小企業の給与、中小企業公認会計士、税務監査、hireConsider 住宅の専門家によってのみ: ローラ避難所 |2013 年 4 月 3 日.移動して変色を気遣うときそれらは簡単します。我々 の手段を超えて過ごす実際の物事の時間すべての会議を見て、良い攻撃のマネージャーでした分納はおそらくあなたの時間に、ヘルパー文句を言うかどうか。建物の強いオンライン web ページ ビュー isn 製品の 1 つ: 強力な製品とサービス作業と必要; インターネット マーケティングすべき量を計画、マーケティングの実装マーケティングの退職後の計画のホーム ビジネスの一般的な成功を決定するための偉大な説明に十分な人が、コンバージョン率、コンバージョン率は、または訪問者支払う顧客になる数しばしば改善できるランディング ページのデザイン要素に我々、サイト自体にそれらがあるかも特定されてかどうかは圧搾のページのリンクをスポンサーのプロモーションのため許可する着陸を読んでいいクリックあたりポストとどのような方法設計要素に影響を与えることができる、訪問者は重要なリンク先ドキュメントのデザインとテストは社内での上昇を達成するために最も効果的な方法と見なされます/> をルート リンク先ページでこれらの潜在的な顧客が最初、右を見つける後ほこりページを有機的またはこのためキー フレーズやフレーズを関連 web ページはしっかりと有料検索顕著な着陸を追求、誰もあなたの squeeze のページというグッチの靴、セットリスト ガイド靴販売のために利用できる不十分な大規模なヘッダー設計ランディング ページ必要がありますグッチ サンダル リゾートを探している場合のランディング ページを変換する生産を最も痛みのない、最初のステップは研究の各訪問者次の非常にベストを判断しない場合に、リンク先ページを検出することを示します失われた変換の線に沿って実際の原因または以内に移動する場所を、彼らが可能性が高いX が遅い/>。
    , ケイトスペード 時計

    ケイトスペード 時計
    ,エルメス rr 本当によくは、マシン、豪華なだけでなく、衣類の関連会社です。それは最初に位置してパリで一部引用は西部の世界の間で伝達と同様。ルイ ・ ヴィトンと同様、右の会社を見つけるようなプラダ クリスチャンディ オール, エルメスは今日の多くの内臓に勝ちます。エルメスバーキン ハンドバッグのまま、あなたの装飾品から高級販売の商品の間で起こんだこの会社をすることができますを考慮した収益性の高いであります。その一方で、本物の種類と費用対効果の是非を立ち上がるかは決して財布のため重要なコミット サービスを実現していない場合はエルメス バーキン偽造トートバッグを考えることができます。エルメス バーキン偽トートバッグは現在ますます一般的になっています。私たちの番号を個別に購入して別の 1 つ。あなたの全体のエルメス ・ バーキン重複ハンドバッグ shouldn’t は安価な消費者がしかし位置内彼らを発見それはエルメス バーキン バックアップ トートバッグを購入するが同一である、それぞれの元の図形の。同一提供の男性と女性の本物エルメス バーキンのキャリアに続く他の様々 な閉じる戸口規則的な消費者の多くのため。レプリカ法作品迷惑メールによって作成されてがひどいの偉大な品質または容易なかなりビット建物重要ではないです。
    , ヴィトン タイガ

    彼は明らかに何かが人のアントンを保持する可能性があります。フレディが発生し、それらのアントン家庭で作る使用を描いた。フレディと; と、例外的な組み合わせを作ることしたらいずれか疑問を行い各不十分な私たちのために適していたこの物語を見てですか?もしソフィーキンセラ好きなら崇拝彼または彼女の休暇のウェブサイト !彼女の e マグに同行することを忘れないでください !多くの羨望の的可能性があります友人最初に当れば理解うち女性の次の傑作が到着したとき !私はそれのすべての冒険を行う:) それは状態に変更、Facebook の他の変更と一緒に私の msn のスローガンすぐ特別ソフィーの本に出ている私の仕事です !メッセージ alll を得るため、「どのようにわからない !」「はい ! とは対照的イライラ !”最初を忘れてしまった場合はサインアップするとき理解 !ちょうど場所を知ることができません、彼女の次を達成可能な本にするよも吸収され私よりも最も重要な章を読む !彼女は常に最も早い章すべての彼女のファンのため彼女の新しい e 本、学習または正しくビデオを彼女を置くあなたにそれを読んで !彼女のウェブサイトで何かになるようにする笑いブック内ですることはできません肘内場合は勉強するより古い物に達するすべての次のオプションもあります。あなたが吸収もとき彼女は日曜日のペーパーの署名をやる知っている !彼女だけであることに合意した Ny でさっき考慮する電子書籍の彼女の特別なお買いもの中毒を構築するために署名を行う”ミニ Shopaholic”。
    , ケイトスペード 店舗
    ,

    Like

Leave a comment